Złodziej nigdy nie idzie w ciemno, zrobił rozpoznanie i doskonale wie, czego może się spodziewać. Czasem długo obserwuje wybrane mieszkanie, a kiedy już się do niego włamuje, to jest na tyle przygotowany i ma przemyślaną metodę działania, i zestaw narzędzi, że pokonanie przeszkody trwa zwykle kilkadziesiąt sekund. I na nic nasze przekonanie, że mamy dobre zamki i bezpieczne czwarte piętro. On jest zawsze o krok przed nami. Wygląda zwyczajnie, pospolicie i stara się nie rzucać w oczy. Często ubrany jest stosownie do okoliczności. Jeśli wchodzi „na bezczelnego” w ciągu dnia, używa stroju roboczego i udając tzw. ”fachowca” „naprawia” okradanym mieszkaniom zamki w drzwiach, okna i drzwi na balkonach, nie wzbudzając podejrzeń.
Dlatego czujny i życzliwy sąsiad jest ważnym elementem naszego zabezpieczenia, ale należy pamiętać, aby odpłacić mu tym samym czyli życzliwą czujnością na obecność obcych w klatce schodowej i pobliżu, zwłaszcza na balkonach.
Na rynku jest sporo ofert firm ochroniarskich, które zajmują się monitoringiem za kwotę mniej więcej średniego abonamentu telefonicznego. Ich obecność odstrasza złodziei.
Nie należy też zapominać o ubezpieczeniu mieszkania i spisaniu cenniejszych rzeczy, sporządzeniu dokumentacji fotograficznej na wypadek ich utraty i konieczności przedłożenia stosownych dokumentów policji lub (i) ubezpieczycielowi.
Jeśli złodziej pokonał jednak zabezpieczenia i wszedł do mieszkania, to jak najszybciej sprawdź, czy oprócz pieniędzy, precjozów, elektroniki czy zapasowych kluczyków do samochodu nie zginęły ważne dokumenty. Dowód osobisty, paszport, prawo jazdy a nawet legitymacja ubezpieczeniowa mogą posłużyć do zaciągnięcia na konto ofiary kredytu czy dokonania jakiegoś zakupu. W takiej sytuacji należy natychmiast zgłosić to na policję, pobrać stosowne zaświadczenie o skradzionych dokumentach, zwracając uwagę na prawidłowe daty w zaświadczeniu a następnie unieważnić je.
Lato, sezon dla złodzieja
Godziny pracy
Siedziba Spółdzielni, Dział Obsługi Technicznej
Telefoniczna obsługa interesantów:
poniedziałek: 800 - 1600, wtorek - piątek: 700 - 1500
Administracje osiedli
Telefoniczna obsługa interesantów:
poniedziałek: 800 - 1600, wtorek - piątek: 800 - 1500
Zakład Wykonawstwa Własnego
Telefoniczna obsługa interesantów:
poniedziałek - piątek: 800 - 1500
Dział Obsługi Technicznej
42-612 Tarnowskie Góry, ul. Saperów 3
tel. 32 285 37 83
Zygfryd Irek – Kierownik Działu Technicznego.
Przemysław Pietrowski – inspektor nadzoru ds. sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych oraz energetyki cieplnej.
Tomasz Szopa – inspektor nadzoru - Osiedle "Przyjaźń" i Miasteczko Śląskie.
Artur Łuczyński – inspektor nadzoru - Osada Jana, Osiedle w Lasowicach oraz Śródmieście.
Administracja - Osada Jana i Śródmieście
42-606 Tarnowskie Góry, ul. Słoneczników 41
tel. 32 285 90 92
Aneta Brzoza – Osada Jana.
Zuzanna Stopik – Śródmieście i ul. Zagórska.
Administracja - Osiedle "Przyjaźń"
42-612 Tarnowskie Góry, ul. Saperów 3
tel. 32 285 12 87
Bogumiła Nowak – ul. Doniecka i Bałkańska.
Magdalena Browarczyk – ul. Łotewska, Estońska, Francuska i Włoska 18,19,20,21.
Teresa Stanek – ul. Morcinka, Poczdamska i Włoska.
Jolanta Lewandowska – ul. Saperów i Szwedzka.
Administracja - Osiedle Lasowice i Miasteczko Śląskie.
42-600 Tarnowskie Góry, ul. Andersa 21
tel. 32 285 23 15
Jolanta Laskowska – ul. Andersa, Srebrna i Metalowa.
Zakład Wykonawstwa Własnego
42-612 Tarnowskie Góry, ul. Saperów 3
tel. 32 285 42 00, 32 285 36 32
Pogotowie techniczne:
tel. 32 285 36 32,
kom. 796 559 135
Zapamiętaj numery alarmowe
999 - Pogotowie ratunkowe
998 - Straż pożarna
997 - Policja
112 - Centrum Powiadamiania Ratunkowego
994 – Pogotowie wodociągowe
992 – Pogotowie gazowe