INFORMACJA ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH
Każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do uzyskania informacji o zasadach przetwarzania
i zabezpieczania danych oraz kontroli ich przetwarzania w oparciu o art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO).
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Gwarek” z siedzibą w Tarnowskich Górach (42-600), ul. Staropolska 2.
- Został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób:
- w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej Gwarek, pok. nr 30, ul. Staropolska 2, 42-600 Tarnowskie Góry,
- listownie na adres: Spółdzielnia Mieszkaniowa Gwarek, ul. Staropolska 2, 42-600 Tarnowskie Góry,
- przez e-mail: iodo@gwareksm.pl,
- telefonicznie: 32 390 54 31.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prawidłowej realizacji celów Spółdzielni, wynikających z ustawy prawo spółdzielcze, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Gwarek”, tj. zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych członków Spółdzielni oraz ich rodzin oraz osób niebędących członkami Spółdzielni, ale korzystających z jej zasobów, przez zapewnienie prawidłowej eksploatacji i utrzymanie właściwego stanu technicznego zasobów Spółdzielni.
- Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią:
Prawo spółdzielcze z dnia 16 września 1982 r. (Dz.U.2017.1560 tj. z dnia 2017.08.22).
Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (tj. Dz. U. 2018 poz. 845 z dnia 8 maja 2018 r.).
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), na mocy których:
- osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
- przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
- Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
- Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być partnerzy, banki, operatorzy pocztowi, przewoźnicy, firmy drukujące na zlecenie Administratora, firmy archiwizujące dokumenty.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wypełnienia obowiązku prawnego Administratora wynikającego z przepisów prawa bądź, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie odrębnej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Posiada Pan/Pani prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych celem ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych i prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).
- Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż Administrator danych, przetwarza je w sposób naruszający przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie danych osobowych w zakresie obowiązujących przepisów ustaw i rozporządzeń jest obowiązkowe, w pozostałym jest dobrowolne.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane.