- Szczegóły
Od 01 maja prowizje za pośrednictwo od wpłat wnoszonych w okienkach bankowych i agencjach.
PKO BP, bank w którym Spółdzielnia prowadzi rachunek bieżący, pobiera opłaty za swoje usługi.
Kwota prowizji za wpłatę dokonaną w oddziale PKO BP wynosi 0,50 zł od operacji, natomiast prowizja za wpłatę w okienku agencji wynosi 1,80 zł, jeżeli wpłacana kwota jest nie wyższa niż 1.000 zł.
To możliwie najniższa prowizja za pośrednictwo, jaką spółdzielnia mogła uzyskać.
Jeżeli natomiast płatność wykonywana jest przelewem papierowym lub elektronicznym - przez internet, wysokość prowizji wynika z umowy o prowadzenie rachunku, jaką zawarł mieszkaniec ze swoim bankiem.
W związku z tym, prosimy o rozważenie korzystania ze zleceń stałych, zmiennych lub przelewów internetowych.
To z pewnością ograniczy koszty związane z usługą pośredniczenia agencji i kas bankowych w dokonywaniu płatności.
Już ponad 50% wpłat wnoszonych do spółdzielni jest drogą internetową. Obsługa kasowa (gotówkowa) jest coraz droższa, zatem osoby, które korzystają z pośredników w przekazywaniu gotówki (kas bankowych i agencji) muszą ponosić tę opłatę we własnym zakresie.
Zarząd Spółdzielni
- Szczegóły
W związku z wprowadzeniem, przez bank PKO BP S.A., nowej usługi dotyczącej realizacji płatności z wykorzystaniem zlecenia zmiennego, przedstawiamy poniżej kilka istotnych zasad jego funkcjonowania.
Zlecenie zmienne, czyli zlecenie „na zmienną kwotę”, polega na realizowaniu powtarzających się płatności o różnej kwocie. W związku z tym, że ich wysokości nie da się przewidzieć w momencie zakładania zlecenia, mają one zastosowanie przy realizowaniu faktur za media tj.: wodę, gaz, centralne ogrzewanie. Realizacja takiego zlecenia musi być poprzedzona wizytą w oddziale banku i założeniem na koncie bankowym zlecenia zmiennego, bez konieczności podawania kwot i terminów płatności, ponieważ dokonywane są one zgodnie z danymi widniejącymi na fakturze. Niezbędnym, w momencie zakładania, jest podanie numeru ID płatności znajdującego się na każdej fakturze wystawionej przez Spółdzielnię, jako „Kod lokalu” oraz indywidualnego numeru rachunku bankowego, na który bank będzie dokonywać wpłat. Do tej pory konieczne było również złożenie do Spółdzielni pisemnego oświadczenia o dokonanej zmianie wraz z podaniem swojego numeru bankowego (ROR). Obecnie to bank, drogą pocztową, informuje Spółdzielnię o założeniu zlecenia, więc dopiero po otrzymaniu tej informacji Spółdzielnia rozpocznie przesyłanie faktur do banku. Od tego momentu, właściciel mieszkania będzie otrzymywał informacyjnie (na adres lokalu bądź inny wskazany adres korespondencyjny) jedynie kopię faktury.
Jednocześnie przypominamy, że w przypadku opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże (tzw. czynsz), mają zastosowanie zlecenia stałe polegające na realizowaniu powtarzających się comiesięcznie płatności w niezmiennych kwotach. Realizacja zlecenia musi być również poprzedzona wizytą w oddziale banku i założeniem na koncie bankowym zlecenia stałego z podaniem kwoty aktualnego wymiaru oraz indywidualnego numeru rachunku bankowego klienta w spółdzielni. Warto pamiętać, że dla zleceń zakładanych do 2012 r. modyfikacji takiego zlecenia dokonuje w imieniu klienta spółdzielnia poprzez przesłanie do banku aktualnego wymiaru opłat, a właściciel lokalu otrzymuje nowy wymiar opłat jedynie informacyjnie. Obecnie jednak nie ma możliwości założenia takiego zlecenia. Dla zleceń zakładanych od 2013 r. modyfikacji kwoty zlecenia może dokonać jedynie właściciel rachunku, osobiście w oddziale banku. Spółdzielnia nie ma uprawnień do zmiany zlecenia, dlatego też nie jest konieczne informowanie Spółdzielni o założeniu takiego zlecenia. Przy każdorazowej zmianie wymiaru opłat, właściciel lokalu, powinien udać się do banku celem modyfikacji kwoty przelewu. Jeśli nie dotrzyma on tego obowiązku, bank nie dokona płatności w odpowiedniej kwocie, co spowoduje powstanie niedopłaty bądź nadpłaty na koncie lokalu.
Jednocześnie informujemy, że kosztem za realizację powyższych zleceń, bank obciąża rachunek klienta, zgodnie z obowiązującą taryfą prowizji i opłat.
Z powodu częstych zmian w ofercie produktowej banku, pragniemy uczulić Państwa na fakt, że założenie wymienionych wyżej zleceń nie zwalnia właściciela lokalu z obowiązku kontrolowania prawidłowości ich realizacji.
Obecnie płatności dokonywane na podstawie przesyłanych przez spółdzielnię wymiarów opłat i faktur w jednostkowych przypadkach są realizowane także w banku PEKAO.
W temacie realizowania zleceń przez inne banki, informujemy, że każdy z nich posiada swoje indywidualne zasady. Większość banków proponuje swoim klientom usługę „polecenia zapłaty” jednak informujemy, że usługa taka wymaga podpisania umowy pomiędzy Spółdzielnią a bankiem, na podstawie której koszt realizacji takich zleceń obciążałby Spółdzielnię (w rezultacie wszystkich jej mieszkańców) a nie klienta banku, czyli właściciela mieszkania.
- Szczegóły
- Szczegóły
Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszej uaktualnionej galerii zdjęć (O nas/Galeria) - zobacz
- Szczegóły
W sobotę 5 grudnia dokonaliśmy symbolicznego przecięcia wstęgi Podwórka Nivea. Pogoda była fantastyczna, a frekwencja nieprawdopodobnie duża. Ponad 300 dzieci przyszło z rodzicami i krewnymi, aby bawić się na nowym placu zabaw. Na uroczyste otwarcie przybyły także władze gminy, a wśród nich burmistrz miasta Pan Arkadiusz Czech. Na dzieci czekało wiele atrakcji przygotowanych przez spółdzielnię a także sponsora placu zabaw- firmę Nivea. Aż czterech Mikołajów bawiło się z dziećmi i rozdawało piłki, wiatraczki i słodycze. Ponadto każdy mógł dostać watę cukrową, balonik helowy czy zwierzątko balonikowe. Imprezę uświetniła swoją obecnością straż pożarna, która umożliwiła zwiedzenie wozów oraz zapoznanie się ze sprzętem strażackim. Było naprawdę bardzo wesoło i kolorowo! Mamy nadzieję, że plac zabaw będzie nam długo służył i jako że jest to nasz wspólny wielki sukces będziemy razem pilnowali, żeby nikt bezmyślnie go nie niszczył. Jeszcze raz dziękujemy firmie Nivea za możliwość realizacji dziecięcego świata dobrej i radosnej zabawy.
Godziny pracy
Siedziba Spółdzielni, Dział Obsługi Technicznej
Telefoniczna obsługa interesantów:
poniedziałek: 800 - 1600, wtorek - piątek: 700 - 1500
Administracje osiedli
Telefoniczna obsługa interesantów:
poniedziałek: 800 - 1600, wtorek - piątek: 800 - 1500
Zakład Wykonawstwa Własnego
Telefoniczna obsługa interesantów:
poniedziałek - piątek: 800 - 1500
Dział Obsługi Technicznej
42-612 Tarnowskie Góry, ul. Saperów 3
tel. 32 285 37 83
Zygfryd Irek – Kierownik Działu Technicznego.
Przemysław Pietrowski – inspektor nadzoru ds. sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych oraz energetyki cieplnej.
Tomasz Szopa – inspektor nadzoru - Osiedle "Przyjaźń" i Miasteczko Śląskie.
Artur Łuczyński – inspektor nadzoru - Osada Jana, Osiedle w Lasowicach oraz Śródmieście.
Administracja - Osada Jana i Śródmieście
42-606 Tarnowskie Góry, ul. Słoneczników 41
tel. 32 285 90 92
Aneta Brzoza – Osada Jana.
Zuzanna Stopik – Śródmieście i ul. Zagórska.
Administracja - Osiedle "Przyjaźń"
42-612 Tarnowskie Góry, ul. Saperów 3
tel. 32 285 12 87
Bogumiła Nowak – ul. Doniecka i Bałkańska.
Magdalena Browarczyk – ul. Łotewska, Estońska, Francuska i Włoska 18,19,20,21.
Teresa Stanek – ul. Morcinka, Poczdamska i Włoska.
Jolanta Lewandowska – ul. Saperów i Szwedzka.
Administracja - Osiedle Lasowice i Miasteczko Śląskie.
42-600 Tarnowskie Góry, ul. Andersa 21
tel. 32 285 23 15
Jolanta Laskowska – ul. Andersa, Srebrna i Metalowa.
Zakład Wykonawstwa Własnego
42-612 Tarnowskie Góry, ul. Saperów 3
tel. 32 285 42 00, 32 285 36 32
Pogotowie techniczne:
tel. 32 285 36 32,
kom. 796 559 135
Zapamiętaj numery alarmowe
999 - Pogotowie ratunkowe
998 - Straż pożarna
997 - Policja
112 - Centrum Powiadamiania Ratunkowego
994 – Pogotowie wodociągowe
992 – Pogotowie gazowe